Lost 4 words

June 16, 2005

...

به نظرم مجبور نيستم تا باور کنم که خدايي که حواس, عقل و هوش را به ما اهداء کرده است خواسته باشد تا از استفاده از آن ها چشم پوشي کنيم. گاليله

من ازشون استفاده می کنم و نمی خواهم" گ ی ه و س د د د ف ن ر ا ن ی " باشم.

Posted by saleh at 10:04 AM | comments (4) | TrackBack (0)

June 13, 2005

پنجاه و دو هفته با جروم فراررو

jen ; Jeromefarraro's photography 


    عکسی رو که می بينيد کار  جروم فراررو  Jerome Ferraro هست.عکاس حرفه ای مجلاتی مثل :  Time, Rolling Stone, Fortune, Esquire, New York Magazin و چندين و چند مجله ديگه. جروم يه دوجين جايزه عکاسی هم برده که می تونيد تو وب سايتش ليستش رو ببينيد. ژانر محبوب فراررو عکاسی پرتره و عکاسی از مردم هست. مثلا اينجا گوشه ای از عکس های  ۵۲ هفته( ۱ سال ) عکاسی خانم فراررو رو راجع به عکاسی از مردم می تونيد ببينيد، بدين صورت که هر هفته با سفر به يک نقطه از يه فرد معمولی يک پرتره گرفته و يه عکس از خود سوژه در محيط زندگيش.


 به جرات می تونم بگم که تا به حال عکس هايی با اين قدرت که بتونه به سادگی حرفش رو بزنه نديده بودم، مثلا به عکس بالا توجه کنيد اولين چيزی که جلب توجه می کنه شکم برآمده جنی( سوژه ) هست و بعد نور تابيده شده از پنجره، اتاق مرتب و نگاه منتظر. اين نگاه منتظر رو ميتونيم تو پرتره کنار هم جستجو کنيم. که تمام اينها به نظر من از انتظار مادر شدن حرف می زنن. ضمن اينکه اگه به محل  عکاسی هم دقت کنيم که  مثلا در مورد اين عکس، محل عکاسی محله  Carroll Gardens هست که ممکنه برای ما زياد مفهوم نداشته باشه ولی خوب خود نيويورکی ها و آمريکايی محله عمدتا ايتاليايی نشين و زيبا و آروم Carroll Gardens رو به خوبی می شناسن. يا مثلا به عکس نت ( nat ) ( عکس شماره ۱۳ از بالا ) از محله  Lower East Side دقت کنيد، تا الان عکسی گويا تر از اين ديده بوديد که تنها با يک عکس شخصيت و نحوه زندگی کسی رو به نمايش بگذاره؟


 شما رو به ديدن بقيه شاهکارهای خانم جروم فراررو  دعوت می کنم.


* image resized

Posted by saleh at 09:22 AM | comments (2) | TrackBack (2)

June 09, 2005

یک عکس و دو نکته

فریدون زندی  در حال تکل رفتن روی توپ بازیکن بحرین در بازی که ایران رو به جام جهانی 2006 رسوند


۱. محکم ترين دليل اينکه دايی تيم ملی رو ول نمی کنه ( تو بازی با بحرین شما چند بار اسم دایی رو از زبون فردوسی پور شنیدید؟) رو می تونيد تو مارک جوراب زندی جستجو کنيد،  شک نکنيد که دايی کلی منفعت اقتصادی ميبره از اين راه ( واقعا برام جالبه مگه ايرانول اسپانسر تيم ملی نيست؟ پس دايی اين وسط چی کارس؟)


۲. يه بار ديگه بهم ثابت شد که زندی آدم جالبيه! کسی که مچ بند آديداس می بنده و کفش نايکی می پوشه! ( يادمه عابدزاده رو يک بار بخاطر چنين کاری جريمه کرده بودن)

Posted by saleh at 07:14 PM | comments (3) | TrackBack (1)

June 08, 2005

اگر

  امروز داشتم  اخبار رو نگاه می کردم  نمی دونم دقت کردید یا نه; اسرائیل تو گروهی که فرانسه توش چهارمه رتبه دوم رو داره.  فقط روزی رو مجسم کنید که  تو جام جهانی  ایران با اسرائیل تو یه گروه  باشن! و مثلا  ایران برای صعود از گروهش به یه مساوی تو بازی آحر مقابل اسرائیل نیاز داشته باشه!
 البته اگه فرض کنیم که هر دو تیم به جام جهانی صعود کنن.
پی نوشت : خب تبریک می گم صعود به جام جهانی رو ، ایشالا اسرائیل هم بالا نمی آد! الان هم محلی ها با صدای غاز! ولیعصر و جردن رو سرشون گذاشتن!

Posted by saleh at 04:47 PM | comments (3) | TrackBack (0)

کلمات هرگز کافی نیست

با کمک رامين عزيز و به وسيله سيستم خوب پيکسل پست ، فوتو بلاگ من راه افتاد،البته هنوز صفحات لينک و درباره اش کار داره ولی خوب استارتش خورد بالاخره، فوتو بلاگ برام خيلی مهمه، با نظراتتون راهنماييم کنيد تو عکاسيم.


پی نوشت : یادم رفت بگم اسمش رو هم گذاشتم " کلمات هرگز کافی نیست"

Posted by saleh at 01:34 AM | comments (0) | TrackBack (1)

June 06, 2005

اندر حکایات فوتوبلاگ دار شدن

 ديگه دارم ديوونه ميشم! نمی دونم دقت کرديد وسط امتحانات آدم وير چه چيز های عجيبی به سرش ميزنه، هيچی ديگه بعد از فيلتر شدن مرحوم فليکر فکر فوتو بلاگ شخصی رو به مرحله اجرا میخواهم در بيارم ولی مگه ميشه! از بس اين ديتابيس احمق ارور داده که نگو چه با سيستم فوتوبلاگر و چه با سيستم پيکسل پست، خلاصه نمی دونم چی کار کنم واقعا کسی هست که تو اين جور موارد وارد باشه؟ و جوانی رو از نگرانی در بياره؟

Posted by saleh at 10:02 PM | comments (2) | TrackBack (0)

June 05, 2005

روز تخم مرغی!

چند وقته همش پشت سر هم بد شانسی میارم خدا فقط امتحانات رو سالم ردم کنه! مثلا همین امروز ظهری که در خواب شیرین بودم یه خدا نشناسی اومده زده در ماشین رو که درست زیر پنجره گذاشته بودم داغون کرده! معلوم نیست روز تعطیلی چی خورده بوده که کوچه به این گشادی و خلوتی رو ول کرده صاف اومده زده به در ماشین بدبخت! خلاصه تو این بی پولی کارم دراومده!
عصری هم هومان اومد دنبالم رفتیم یه چرخی بزنیم طرفای آرارات به فاصله 200 متر با دو تا بلبل تصادف کردیم! بیچاره ها در جا منفجر شدن... فکر شو بکنید تا الان به هیچی نزده باشی بعد ظرف چند ثانیه دو تا بلبل رو ناک اوت کنی، اونم چه پرنده ای: بلبل!
یادم باشه حوصله کردم ماجرای روز امتحان آزمایشگاه حشره شناسی رو هم اینجا بنویسم که اوج بد شانسی و خندس.

June 02, 2005

بهشت ایرانی

آقا ما نخوایم بریم بهشت باید کی رو ببینیم؟ هان ؟
بابا فلیکر و فوتوسیک و یوز فیلم رو ديگه برا چی  فیلتر می کنید!

Posted by saleh at 06:54 PM | comments (3) | TrackBack (1)

June 01, 2005

دو خبر از دنیای جستجوگرها

  چند وقت پیش یکی از دوستان بلاگر برام کامنت گذاشت که دنبال عکس از ده نیاسر می گرده و تنها عکسی که پیدا می کنه، عکسیه که من مدتها قبل اینجا گذاشتم عکسی از تور نیاسر با بچه های ngo
جوانان هوای پاک ، ضمن اینکه اولین نتیجه برای کلمه نیاسر هم به اینجا ختم میشه ، هم جالبه هم مسخره! فکر شو بکنید.  یه کشور با این همه ادعا در ضمینه توریست و گردش گری جستجو برای یکی از جاذبه های گردشگریش به یه صفحه شخصی ختم میشه!
  اما یه خبر جالب دیگه از دنیای جستجو اینکه وقتی تو  موتور جستجو یاهو کلمه " persian weblog " رو سرچ می کنید دومین نتیجه بعد از وبلاگ معروف حسین درخشان، همین جاست. اینهم جالبه  و البته غرور آفرین.

Posted by saleh at 06:59 PM | comments (1) | TrackBack (0)

May 29, 2005

فیلتر فلیکر

داتک احمق فلیکر رو فیلتر کرده اونهم درست 1 روز بعد از اینکه یه دوست آمریکایی اکانت پروفشناله بیست و پنج دلاری فلیکر رو بهم هدیه داد، خدا از این داتک نگذره که من نمی گذرم.

Posted by saleh at 01:51 AM | comments (4) | TrackBack (0)